Lördagspass

Idag fick jag sovmorron..jippi…Sov med några mys med Lowa avbrott fram till kl 9.30. Snajdigt! Sen var det bara på med brallorna och iväg till klubben med hela familjen. Jag har ju vilat 3 dagar i rad, när hände det sist liksom? Jag har varken tid eller lust o bli sjuk på riktigt så jag vilade ut halsontet som var i princip borta igår så idag kändes det opti opti att köra på igen. Pigga ben!!

Styrka:

3×5 Squat 45kg

3×5 Pullups (2 utan band, 1 med band)

Nu börjar det kännas att det är en del vikt på ryggen måste kopplas in på ett helt annat sätt än tidigare,2,5kg ökning från förra veckan (som alltid) men jag mer godkänt av Micke idag än förra veckan, schyrre!!. Grym känsla att känna att det liksom tar stopp ordentligt på vägen upp och att jag bara kan trycka lite med benen så åker vikten upp!

Wod:

3 Rft:

10 K.B deadlift 32kg

15 O.H plate lunges 10kg

Min tid: 4.01

Familjen hörs och syns i bakgrunden :), precis som det skall vara

As nöjd men kunde lätt kapat ca 30sek på lite söl mellan övningarna samt på sista varvet då jag var tvungen att bryta lunges vid varje vändning. Den var kul iallafall! 32kg K.B är lätt lätt, men det blir ju ett litet annat sätt att lyfta eftersom man håller händerna så tätt ihop, bra att öva på det också och inte bara stång deadlifts.

Explosivitet:

50 Boxjump 50cm

Har bestämt mig för att köra explosivitet nu som en separat detalj i varje pass. Jag ska bli bättre på både hopprepet och i den snabba löpningen. Då krävs det mer klipp i benen alltså. Kanske skall be älsklingen om en ”däck” hinderbana på altanen när vi flyttar?

Kommentera

