Det gick!!

Dagens pass:

Alla mina favoritlyft i samma workout. Opti!!! Lite klurigt att veta vilken vikt jag skulle välja. Jag klarar ju inte att frivända så mycket mer än 35kg om jag skall göra det massor med gånger. Frontböj är jag lite osäker på hur mycket jag fixar men eftersom det var rätt så många reps så fick det bli 30kg efter samråd med Micke. I workouten skall man alltså göra alla 3 lyften 1 gång och sedan 5 varv till – under hela rundan får du inte släppa stången. Så totalt 15 lyft innan du kan sätta ner och vila inför nästa runda. Fint för mina trötta underarmar!! Sedan allt d gånger 5 då!!Totalt 75 lyft.

Min tid: 06.06

Hur bra kändes inte det då? 🙂 Har ju fått önskan om film på övningarna så jag filmade uppvärmningssetet där jag provar på övningen precis innan jag kör wod:en, så här kan ni se övningarna:

Sen blev det lite mer ”styrka”:

3 x 10 hängande shrugs i superset med max sekunder L-sit

3×5 push ups mot bänk i superset med sittande rodd

3×15 stående stakning med rep

Så till överskriften!! Jag trodde det inte gick att kapa så mycket på den där milen på cykeln (kanske speciellt inte sist i detta passet). Men jovisst. Det vara bara att spurta igenom nästan hela milen, då gick det att kapa minsann. Schysst utveckling på 4 veckor:

29,30 – 27.58 – 24.52 och idag 23.45

I cyklingen får jag verkligen ut all min kraft och kan prestera bättre och bättre. I löpningen får jag fortfarande tragglas med knipknipknip och kan således inte lägga full fokus på att löpa. Imorse kändes det dock relativt bra med ruscher men det är ändå stor skillnad gentemot cyklingen där jag bara behöver koncentrera mig på att ta ut mig till fullo. Skönt att det finns alternativ!

5 thoughts on “Det gick!!

  1. Härligt och komma in här och få lite inspiration 🙂 Lite avis, är så sugen på att vara igång, men himla dagisbaciller :/ Men men… den som väntar på ngt gott..

Kommentera

