Sovrumsinspiration

Flytten närmar sig med stormsteg. Jag längtar. Just nu är det flyttlådeVM här hemma – inga ljus, inga blommor i fönstren, knappt inga möbler, inga gardiner. Ja ni vet – tråkigt helt enkelt. Fast jag kan iof lite känna att det är charmen med det hela, att verkligen leva i ”sunk” och se ännu mer fram mot att få fixa och trixa när vi flyttat in. Längtan blir om än ännu större!! Medan Lowa sovit under dagen så har jag suttit och kollat lite sovrum på nätet. Det lite kluriga är att vi inte bestämt vilket rum vi skall ha som sovrum. Kanske att vi tar det lite mindre rummet, som annars ses som barnrum, till sovrum eftersom vi inte gör mer än sover i rummet. Lowa kommer ju antagligvis leka mer och mer på sitt rum ju äldre hon blir, varför då inte låta henne ”bo” där från början. Då kan man ha stoor lekmatta på mitten och bara slänga in alla leksakerna där när man inte orkar se dem i vardagsrummet längre…Återstår att se!

Iallafall så skall vi ha en riktig sängstomme, vi har kört med en vadderad ”vägg” nu och den är fin i sig – men jag känner verkligen för riktig ”säng” nu. Sist hade vi en sängstomme som gick ända ner till golvet – jääääkligt obra då mina tår var blåslagna oftare än jämt!!!! Jag gillar denna från Hemnes, IKEA. Jag tjatar ofta här hemma om ”raka linjer”. Micke bara skrattar, men det jag menar är att det måste liksom vara rent, tomma ytor eller någon slags systematisk ordning/eller oordning (båda kan vara snygga). Lite ruffigt men kalt är opti. O såklart lite marint oxå!! Just nu har jag fastnat väldigt mycket för moodsofnorway. Det är kläder, jag vet, men har ni sett deras affärer eller??? Me like!! Av en händelse va de oxå med på de galna fruarnas program igår oxå. Ännu mer sugen på den stilen blev jag då. Eller vad tror ni om en isbjörn på golvet??????

2 thoughts on “Sovrumsinspiration

  1. kul med flytt! vi är också i flyttartagen, flyttar förmodligen i slutet av denna månaden. 3e gången på 1 år. Inte lika kul. Men vi behöver bo i en billigare lgh nu när vi ska få ett barn till…

    Kanske skulle börja packa snart…hmmm 🙂

Kommentera

