Crossfit SM 2011

På lördag är det dags för årets upplaga av SM i Crossfit. Sjukt spännande. Min Micke tävlar i lag i år och bara från förra året så att har lagtävlingen vuxit sig från ganska liten till riktigt stor med hela 24 lag o nästan 100 personer.. Jag är ju en individualist ut i fingerspetsarna och har alltid svårare att prestera om jag är i ett lag – Micke är lite av varje tror jag faktiskt efter att nu har sett han och laget träna senaste halvåret målinriktat tillsammans. Kanske jag skall ändra på mig? Eller inte – eller jo, bara om jag får va i lag med Micke (han har dock uttryckligen sagt att vi aldrig kommer tävla ihop – tack för den liksom!!!!)  🙂  Tillbaka till saken, det skall bli sjukt spännande att följa, både individuella tävlingen och nu då framförallt lagtävlingen.

HÄR finns listan på alla lagen som deltar

Om jag får tippa lite som jag gillar att göra så tror jag lagtävlingen kommer att avgöras på den svagaste länken. Det är sjukt många killar som vanligtvis tävlar enskilt vanligtvis som kör lag i år. Typ halva SM finalen från förra året kör lag i år. Det gör ju att nivån på lagtävlingen är riktigt hög. Så, killarna kommer att dra ungefär jämlikt till stacken tror jag – såklart lite beroende på vad som kommer (som alltid!!!!) men där jag tror att det kommer avgöras är hur bra tjejerna i laget står sig mot de andra. Min gissning är att detta laget från CrossfitSTHLM kommer att gå långt. Då är jag inte partisk på något sätt utan de 2 tjejorna som är med håller riktigt hög klass i de flesta grenarna!! CeVeBe tillexempel (min idol!) är grym på bearcrawl!! Nej skämt åsido (!!!!!!!!) Det finns ett lag från Fit4life som jag tror också kan vara vassa, samt ett av lagen från Malmö. Det kommer bli fight – det är ett som är säkert att det kommer det blir sjukt kul att se – jag kommer skrika som en galning som vanligt – jag får rysningar varje gång Micke skall göra nånting och kan inte sitta still och knappt ens kolla förrän det är färdigt. Hönsflickvän!!!!

Kommer ni och hejjar??????

I love my man!!! (kolla in bilden liksom!!!)

Idag släpptes grenarna. Detta är vad lagen skall igenom:

Event1:

As many total rounds as possible, in 8 minutes, of:
8 Deadlifts (90/60kg)
8 Burpee-Box jumps (60/45cm)
The team is split in two pairs. One female and one male pair. The team does the workout beside each other in pairs. The pairs take turns in completing one round per athlete. When one athlete completes one round, the next athlete starts his/her round as the first athlete gets to rest.

Event2:

Within 2 minutes, 20 burpee-sandbag backward throws, 2 meters, per pair (20/15kg).
Max total weight, within 5 minutes, in “Ground to overhead anyhow”
One barbell. The whole team contributes. One athlete and one lift at a time. In the same order every round.

Event3:

For time:
120 Hang Clean Thrusters (45/30kg)
180 Toes to bar

Event4:

400m Run
50m under & over hurdles (70cm)
150m run
20 Muscle-ups, total (at least 1 try per athlete, team works in same order)
200m Buddy carry
30 pull-ups, each (assisted or not)
50m walking lunge
200m run

Time cap 14 min.

Kommentera

