Hur bra är minisats Lidingö?

Svaret på frågan blir HUR BRA SOM HELST!

Jag kollade lite snabbt igenom idag hur många närvarokort vi avverkat – 5 st! Det är ganska många, tror det är typ 20×2 besök /kort. Va duktiga vi varit 🙂 På måndagsmornar är det nästan alltid samma skara barn. Idag när jag kom hängde Lowa med killarna borta vid lastbilarna! Jag brukar smyga lite först för att se vad hon gör och hur hon beter sig när jag inte är med, såfort jag visar mig blir det skrik och gap a´la grande, antingen vill hon inte gå hem eller så kom hon just då på att jag faktiskt varit borta…Tur att man är snabb som vinden så hon knappt hinner märka att man är borta!! Lowas favorit Juliette jobbar alla dagar utom torsdagar så det är perfekt att ha ”vilodag” då!! Tänk att man planerar in sin vilodag utefter personalen på minisats – då är det liksom bra!! Jag sitter alltid kvar och pratar minst en kvart innan vi går hem dessutom!! Jag gillar dessutom att de är noga med att göra rent leksakerna och diskar och desinfiserar och så – dessutom är de bra på att säga nej till barn som kommer dit trots att de är snoriga och småsjuka. Det tackar vi för! Jag själv skulle aldrig sätta dit Lowa om jag tyckte att hon kunde smitta andra barn – dålig stil tycker jag!!! Så till dagens pass:

Rörlighet med pinne

Skivstångsuppvärmning, 2 marklyft, 2 frivändningar, 2 pressar

WOD:

Här ser ni också var jag hittat wod:en

Min tid: 7.20

Ja här var det ju lite att fundera på. Köra marklyften riktigt tunga, 60-70kg och då kunna göra 2:or eller max 3:or ELLER som jag nu valde tillslut – att köra 40kg och kunna mata på lite mer, jag körde 10:or och 5:or varv 1 och 2 och sedan alla 9 på marklyften. Det som då blev lidande var ju såklart underarmarna som bara vibrerade när jag skulle köra pushups. Nåväl – det gick rätt bra ändå och jag är nöjd. Det är ju egentligen inte meningen att man skall kunna köra obrutet – då är det liksom för lätt, men jag brukar ju variera mig med att vilja köra så snabbt som möjligt eller köra så tungt som möjligt. Det blir bäst i slutändan tror jag eftersom jag behöver bli starkare på båda delarna!

Styrkan sist idag:

3×3 Frivändningar 35kg

3×5 Front Squat 30kg

3×5 Hängande shrugs i S.S med L-sit

2×10 GHD situps i S.S med Max sekunder plankan

Frivändningarna var tunga, men jag bara ska ska ska komma upp till 40kg innan November. Det är 5kg kvar. Det borde jag klara..Måste be Micke om lite mer teknikträning, men jag börjar bli riktigt vass nu alltså!!!

Sen lite intervaller oxå:

5x 20 sek rusch 15km/h

Äääääntligen kan jag ruscha igen. Det tog bara 9 månader! Jag kunde till och med ta i utan att behöva tänka. Nu hoppas vi att det inte var en engångsgrej utan att det håller i sig!!! 

Tabata:

Plankan ”jordenrunt” (2 raka plankor, 2 sidoplanka Vänster, 2 sidoplanka Höger, 2 omvänd planka)

One thought on “Hur bra är minisats Lidingö?

Kommentera

