Utfallskombo med rotation

HÄR hittar du en annan utfallskombo som jag skrivit om tidigare.

HÄR hittar ni hela kategorin med övningar

_________________________________________________________________________

Vi mammor äääälskar rotationer!! Vad händer när man roterar förutom att man ser vad som händer bakom? Jo, man får starka magmuskler. Varför vill man ha starka magmuskler? Jo för då kan man göra alla världens övningar och få sjukt bra teknik – utan magstödet så får du inte många övningar gjorda på korrekt sätt. Dessutom vill vi ju alla ha en snygg mage, det får man liksom till på köpet!!!

Utfall med hantelrotation

Du kan likagärna använda en viktplatta eller medicinboll till denna övningen. Jag brukar variera mig. Svårast tycker jag är med hanteln, jag får så mycket ”schvung” att jag måste vrålspänna magen för att inte ramla. Opti, som jag brukar säga!!! Gå först ner i ett utfall (ni vet, bakom foten och knät!!!) och hitta en bra hållning med naveln ”insugen” mot ryggraden. Rotera sedan från den ”öppna” sidan, alltså den sidan där benet är bakåt och lyft armarna och vikten över mot motsatta sidan och benet och snett uppåt. Det blir lite olika vinklar på armen beroende på vad för motstånd du använder, det gör inget, bara du har rak hållning, och siktar uppåt mot taket och använder magen för att vrida så gör du rätt. Det skall kännas i magen – armarna är bara förlängningen!!!

Kommentera

