UnderbaraBarnmässan 2011

Vilken tillställning. Jag och Lowa tog pendeltåget dit som gick på 8 min från T-centralen. Perfekt, och sedan var det bara några 100m till mässan, av erfarenhet vet jag att kö söderut en fredagmorron inte är optimalt och att leta parkering har aldrig varit min starka sida, så tågprojektet var ett bra beslut!! Tips!!!

Vi blev Välkomnade av Loppi.se som delade ut ett VIP pass att hänga om halsen. Vi blev sedan vidareslussade till en monter, dock så var vi lite sena så jag hann inte riktigt snappa upp vad som sas, men jag tror det var mässgeneralen själv som sa några positiva ord om och till oss bloggare och gav ett varmt välkomnade. Sedan kom hon fram och lämnade lite information och en mycket trevlig påse med masssssssa trevligheter, Rica bjöd också på frukost.

Vi hade 30 min på oss att snabbrusa igenom alla montrarna, innan mässan öppnade för allmänheten. Dock så blev jag visst fast vid Orbitvagnen vid Jollyroom montern (IN LOVE) och sedan när Jenny och Theo ringde så var klockan redan 09 och sedan small det bara till så var det stoppfullt. Osis. Men tack och bock för det lilla försprånget, det var kul att kolla runt en stund utan att behöva vrålträngas!! Det känns som att mässan vuxit sig enormt stor på senare år, det var som att alla hade gått man ur huse för att få sig en kik på det senaste inom barnmode, barnvagnar och leksaker. Med all rätt skulle jag vilja säga. Det fanns allt du kan tänka dig att du vill ha – och lika mycket om inte mer, av sådant du vill ha – fast du inte vet om det än!!!

Jag hade ju bestämt mig för att prova ut Babybjörn Comfort Carrier och efter en snabbkram med Lovisa i Allt för föräldrars monter så hittade jag dit. Fick proffsig demonstration och stoppade ner Lowa som direkt fann sig tillrätta – hon gillar ju att åka vanliga BabyBjörnen och denna är väl i princip inte någon skillnad för henne. Däremot – vilken skillnad för mamman. Jag är ju rätt stark i både bål och rygg men att ha Lowa ca 9kg i Babybjörnen är lite för tungt, även om man bara skall gå en runda på ICA, då all vikt hamnar på axlarna och övre delen av ryggen, denna Comfort Carrier avlastar rygg/axlar och sätter istället all vikt på höfterna och det känns som att den fördelar bättre över ryggen. Det känns suuuperlätt att bära. Man skulle kunna tro att den känns klumpig med alla selar/remmar och don men ikke. Den känns smidigare än den vanliga babybjörnen! Let´s shoppa helt enkelt!!!

Bästa crossfitmammorna

Jag och Lowa, Jenny och Theo

Jessica och Novalie och Jenny och Theo igen. Novalie och Lowa är förövrigt låssas Twins – sjuuukt lika. Ganska komiskt!

En fantastisk mässa – Lowa var glad, och vaken hela besöket på ca 2,5h timmar så sluttampen var lite väl klängig. Jag kan rekomendera att åka dit utan barn om man vill kunna få tid att prata, testa och hitta bra erbjudanden. Nu blev det lite multitasking på hög nivå – funkar iof bra men utan barn tror jag man kunde få ut lite mer. Det finns dock massor med aktiviteter för barn av lite äldre sort och också barnmatsvärmnings avdelning med microsar och massa bord och stolar, det känns verkligen som att arrangörerna har tänkt på oss småbarnsföräldrar. Det uppskattas!!!Definitivt värt ett besök alltså!

Mer info HÄR

 I Novastars monter va det mycket folk, minst sagt.

 Självklart fick Lowa en Novastar mössa, mamman också, en precis likadan – nu syns det ännu mer att vi hör ihop. Värsta radarparet 🙂

Lowas största idoler Babblarna finns också på plats

 

Lowa är glad över alla mammas påsar. Julafton!!

Kommentera

