Alltid måndagar :)

Igår somnade hela familjen (läs: däckade!!) 19.45. Mina ögon gick i kors. Lowa slog till med en 12h:s och vaknade 07.30. Passande dag att få sova ut på – med 12h i ryggen kunde vi sedan knata glada ihågen och sjungandes ner till minisats. Det är Lowas grej, verkligen, att sjunga! Hon älskar alla sånger – mest de som man gör rörelser till. Ute blir det dock inga rörelser!! 🙂 (med risk för att se ut som en galenpanna!!)

Dagens WOD:

Från SM (måste ju testa o se vars jag ligger)

Jaaaa, jag vet – jag skulle kunna köra på 60kg utan större problem – men det var bara det att jag vill kunna köra på. Jag ville kunna köra minst 2 varv – det hade varit snävt med 60 kg på stången. Jag nöjde mig med 50kg och de visade sig vara en perfekt vikt 🙂 Jag kom i mål på 3 varv och 3 marklyft. NÖJD som sjutton. Efter 2 varv hade jag 2,5 min kvar – YES! Bara att ösa. Jag tyckte konstigt nog att det var lättare att göra Burpee boxjump än vanliga burpeesar, jag fick liksom ner det där lilla extra andetaget som gjorde att jag kunde köra helt obrutet. DET mina vänner är en cool känsla. Jag tillverkade en box på 50 cm (en stepbräda på högsta och 2 15Kgs plattor). Jag tror SM damern körde mellan 7-10 varv, fint  – så då vet man vad man har att jobba på 🙂

Styrkan:

4×5 Push press 30kg

3×5 Toes to bar och fria dips

3×10 GHD situps

Sen måste man ju alltid avsluta med nånting brutalt:

2×1 min MAX rodd – 520m

Sen fick jag hämta ut den här godingen från minisats 🙂

Kommentera

