2 veckor kvar..

Vadå liksom? 2 veckor, 2 veckor som i 14 dagar???What? Jaha, okej, sen är det back to work! Jag har varit hemma sedan November förra året mer eller mindre. Jag och Lowa fick från 1 Januari till 1 November på oss 🙂 Nu är det pappans tur att ta över staffettpinnen här hemma. Det kommer bli fantastiskt.  Vi håller på dagis/dagmammestarten ett tag. Så om 14 dagar, om 2 veckor börjar jag jobba heltid igen. Tur jag har världens bästa jobb där jag jobbar både morgon och kväll så jag hinner umgås med familjen massor – vi kommer faktiskt få mer tid tillsammans hela familjen nu när jag jobbar så det känns fint. Jag tycker faktiskt att det skall bli riktigt roligt att jobba igen. Jag har valt att inte ha för höga krav och ambitioner under mammaledigheten utan verkligen gjort precis det jag velat/orkar/haft lust med. All fokus på Lowa liksom, när jag väl har varit iväg på någonting så har det blivit extra trevligt. Bra träning för sociala jag att få ta det lugnt under såpass lång tid – nu har dock sociala Sofia fått överspel, ett tecken på att det är dags att börja jobba. Måste dock öva upp engelskan igen – när man pratar varje dag så kommer man ju liksom in i det – men nu har det varit bebisspråk ett bra tag så engelskan är rätt långt borta 🙂

Idag tar vi dagen lite som den kommer känner jag. Fortsätter packar, fortsätter mysa och njuta av tiden och lagar lite mat. Micke skulle komma hem tidigt (trevligt!) så jag tränar lite senare helt enkelt. Så mycket för den familjetiden liksom – hejdå nu går jag till gymmet 🙂 *fniss*. Skämt åsido – egentiden är viktig. Oftast så tränar jag med Lowa i hälarna så om jag tränar nångång helt själv så känns det som lyx!

Senare idag publiceras vinnare i Bambino tävlingen tillsammans med era braiga recept.

Va gör ni idag?

Lowa flyttpackar i sin rosapyjamas som hon fick av mormor och J-E i helgen 🙂

2 thoughts on “2 veckor kvar..

Kommentera

