Träningsdejt på SATS Lidingö

Jag borde ha lärt mig vid det här laget att INTE fråga mannen min om upplägg. Dagens pass sammanfattade jag och Juliette som” ett dödspass”.

Styrkan:

5×5 Squat 40kg

5×3 Push press 30kg

WOD:

21-15-9

Thrusters 25/20kg

Burpees

Min tid:9.47

Alltså men hej liksom….Jag är verkligen inte Thrusterstjej, alltså mer specifikt – jag hatar Thrusters, om man nu får hata 🙂 Efter 21 varvet blev det av med vikterna och köra bara på stången, det kändes som ett ton det också så det var bara att beta av reps efter reps. Uscha!!! Man kanske inte skall göra tunga knäböj innan man kör denna – men va fasen. 🙂 Burparna känns fortfarande oväntat bra och jag körde dem nästan obrutna. Vad säger detta till mig då? Jo, mera Thrusters – *outch*. Juliette var i mål 1 minut snabbare än mig. Grymt vill jag lova. 41 år och 5barnsmamma och tränar hutlöst hårt och mycket – där har man att se upp till. Hon börjar komma in i crossfittänket nu, riktigt kul att kunna inspirera 🙂

Sen avslutade vi med 3 varv:

10 GHD situps i S.S med plankan (den ena fick stå i plankan medan den andra gjorde sina GHD:s och sedan byte direkt)

och såklart lite TABATA rodd. 754m för min del, 714 för Juliette, och så fick det stå lika i dagens match 🙂

När jag kom hem så var det ABBA ????? på högsta volym, 2 sopsäckar packade och nystädat kök. Jaha, värst va han var effektiv på morronen då. Dessutom hade de haft besök i form av pippifågel som flugit in genom balkongen. Vilket stiss!! Dessutom hade han fångat fågeln på bild innan han jagat ut den. Lowa hade suttit i matsolen och hejjat på – vilken syn, kanske var lika bra att jag inte var hemma 🙂

Kommentera

