100%

Även om det inte alltid ser ut så när man tränar crossfit så kör man alltid på 100% växel. Man gör alltid tills man inte orkar fler reps i rad, vilar och sedan på d igen. Oavsett hur tunga vikter man har eller hur vältränad man är. Man kör liksom alltid tills man är slut. Idag utökade jag 100% känslan genom att lyfta 100% av min vikt i marklyft. För 2 månader sedan var detta mitt absoluta MAX. Inte idag 🙂

(60 min PW med 1 backintervall och 1 löpintervall fick ”duga” som uppvärmning)

WOD:

15-12-9-6-3

Pushpress 30kg och 25kg

Pushups

Min tid: 8.42

 Körde ju rätt många pressar igår så inte konstigt att det var tungt 🙂 Nåväl….överkroppsträning idag för att få bort den onda onda utfallsträningsvärken. Bra tänkt 🙂 Armhävningarna blev ju brutalt jobbiga. 5:or fick jag bryta i där. Efter 15 varvet fick jag ta av till 25kg i pressen annars hade jag brutit axeln!!Men kändes ändå som bra flow. Efter denna WOD:en så kändes det rätt så bra så då brakade jag på med lite marklyft.

3×3 Deadlift 60kg

3×1 Deadlift 70kg

3×2 Deadlift 60kg

Jajjemen, 70kg är egentligen lite mer än 100% av kroppsvikten, äntligen, men ändå. Nästa gång blir det bannemej 75. Jag sa ju att jag skall bli stark. Väldigt stark.

Sen för att inte bara bli stark utan att bli snabb som blixten också så körde jag en annan wod jag såg igår kväll. 14km/h i 200m 5 gånger brände på fint 🙂 Dock så vilade jag bara medans jag gick 100m på bandet. Så ungefär 1 minut.

Kommentera

