Kesella till mellanmål?

Jag är egentligen inte överförtjust i kesella. Men som med allt annat så vänjer man sig. Jag har svårt att hitta ett mer optimalt mellanmål ur snabbhets/närings/energiinnehålls synvinkeln. Den godaste kesellan tycker jag är ICA:s egna 10%. Den är inte lika syrlig och sträv som ARLAS 10 %:are. Inget lätt här inte!! Det allra bästa är att Lowa vrålälskar kesella, jag vet egentligen inte om jag skall skratta eller gråta – stackars unge som blir itvingad kesella när hon knappt är ett år liksom. Men jag åsidosätter mina egna känslor, gillar hon det – visst, fine!! Ja, det bästa är alltså våra kesellastunder tillsammans. Bär i botten, 1/2 kesella och så banan på toppen. Så skall det vara. Sen skall det ätas varannan sked. Nåde mig om jag missar, då har jag en blåbärspuss på kinden illakvickt 🙂

Jag ligger på en fatboy i vårt ekande vardagsrum. Jag skakar lite i benen, visst är jag sugen på ett pass till idag, visst visst är jag det? Benen, hallå!! Hallå!!! HALLÅÅÅÅ är ni med?????

2 thoughts on “Kesella till mellanmål?

  1. Jag äter också kesella med bär till mellis. Ett tips för att få bort den syrliga smaken är att ha i lite grann honunig. Börja först med lite och smaka av tills det nästan smakar som yoghurt. Supergott !

    //JoAnna

Kommentera

