Kycklinglår i ugn

Just nu står kycklingen i ugnen och potatisen väntar på att skalas. Kvällens middag blir färsk kyckling som jag hittade på Kvantum här hemma på ön för typ 30kg/kg. Kycklinglår är nånting som vi äter ofta, kanske lite för ofta – men bra ”snabb” mat som lagar sig själv är ju ibland väldigt passande med småbarn. Vi brukar alltid ha ett lager hemma men nu skall frysen frostas av så jag köpte inte på mig flera förpackningar – men nånting av det roligaste som finns är ju att fylla frysen när man flyttat, sortera och kanske fylla på med lite bullar oxå…:) Tillbax till kvällens middag som vi kommer att äta med råkostsallad som jag fått dille på just nu!! (jag måste bara vänta in mannen min som är ute och leker med sin viktväst)

Kommentera

