24 timmar kvar..

Helt sanslöst, för 3 månader sedan köpte vi vårt fina hus. Ja, jag säger hus – jag definierar allt som har markingång som hus 🙂 Det är en bostadsrättslägenhet men ser ut som ett radhus. Egen altan och egen ingång. Hus för mig!!! Om 24h skall vi skriva på pappren och få nyckeln. Stort. Att kunna köpa hus samtidigt som en av oss är föräldraledig är ju en bedrift kan jag tycka – planering och prioriteringar har stått på listan under ett bra tag, och nu kan vi köpa de möbler vi vill möblera med och fixa till de där små detaljerna som kommer göra att det känns som vårt. Vilken känsla!! Igår enades vi om möblemanget, färg och form. Jag behövde inte ens lägga in mitt veto 🙂

Det sista är inte fixat här hemma – det blir till att fixa imorron kväll när Lowisen åkt till mormor och J-E. Det blir liksom varken bu eller bä när hon är hemma – hon packar upp och äter tidningspapper medan jag packar ner – halveffektiv kombo!!!

Idag blir det en lugn förmiddag hemma, efter lunch går vi till Öppna Förskolan. Den kommer jag verkligen sakna här på ön, för den är helt fantastiskt – och då är jag inte direkt lättcharmad när det kommer till såna aktiviteter. Men jag tror att vi kommer nog åka hit någon gång emellanåt ändå eftersom personalen är helt fantastisk. Igår sa vi också hejdå till Minisats. Oj, det kändes konstigt – Juliette framför allt har ju sett Lowa växa upp från att sitta i babysittern och sova till att röja runt själv i bollhavet. Hon har även blivit en god vän till mig. Men även dit kommer vi att åka med jämna mellanrum. Dels för att Lowa älskar minisats, det är bra övning inför dagis/dagmamma, jag får träffa bekanta och träna på ett bra gym. Det är helt klart värt 20 min i bilen för det 🙂

Nu dags för lite frukost för damen i blått – ja, hon somnade igår igen kl 16.30 för natten – i sina kläder som hon haft på sig hela dagen. Bra…nu kladdar vi lite mer på den och sen sätter vi på torsdagsstassen 🙂

4 thoughts on “24 timmar kvar..

Kommentera

