Matlådetips!

På jobbet har jag i princip alltid matlåda. Kanske man köper en lunchlåda på fredagen eller ngt men det hör inte till vanligheterna. Jag vill veta vad jag skall äta – när jag skall äta och framförallt vad jag stoppar i mig. En av favoriträtterna i lunchlådan är tacoköttfärs, riven ost, sallad och en morot och lite kesella eller turk. yoghurt på sidan. Enkelt att tillaga – passar matlådan och går att värma flera gånger om jag blir avbruten på jobbet. Perfekt med andra ord!

20111105-110232.jpg

6 thoughts on “Matlådetips!

  1. Jag vet att du inte vill berätta vad du jobbar med men man blir ju nyfiken!

    Känner själv igen det där med skiftesjobb, 12-timmars pass, risk för avbruten lunch osv…. Det känns som att vi jobbar inom samma genre iallafall. Kul!

    Lycka till med allt!

      • Aha, va roligt! Du verkar trivas på jobbet också vilket är viktigt!

        Jag jobbar statligt och älskar mitt skiftesjobb vilket inkluderar en del 12-timmars pass vilket gör att man får många fridagar! Perfekt! 🙂 Skulle aldrig vilja byta mot ett ”vanligt” dagtidsjobb även om jag nu jobbar en del helger.

        Måste också säga att jag är djupt imponerad av dina resultat träningsmässigt, vilken utveckling och förbättring! Wow! Här går det sådär då jag varit sjuk till och från i nästan två(!) månader. Går inte att få någon kontinuitet innan det är dags med nästa sväng halsont 😦

        Ha en bra helg!

      • Tack 🙂
        Jag håller med – man får liksom mycket kvalitetstid över till familjen i och med detta sättet att arbeta. Trist med halsontet, jag känner mig nästan alltid halvkrasslig under hösten/vintern och då speciellt på mornarna. Det släpper dock efter träning eller nån timmas vakenhet – hoppas det går över för dig!!! Kram

Kommentera

