Uteträning

Idag hade jag egentligen inte planerat att köra ett pass. Dock så fick jag nånslags infall när Micke och Lowa tog en eftermiddagslur. Då städade jag lite och sen svidade jag om snabbt som vinden för att hinna med ett pass också.

Fram med alla grejor….och sen;

Uppvärmning; TABATA Single Unders, rörelseträning och några lyft med 16 K.B

WOD: 

Start : 20m utfallsgång med pinne på raka armar

3 varv:

10 Boxjump

10 Sving K.B 16kg

10 Double Unders

Avslut : 20m utfallsgång med pinne på raka armar

Min tid: 11:55

Det var länge sen jag körde en wod med nånting före och efter som en liten extra krydda. Fint jobbigt att göra boxjump direkt efter ca 60 obruta utfallssteg 🙂 Riktigt kul pass, rätt jobbigt!

Avslutade sedan med;

TABATA single arm rodd 16kg K.B

TABATA klättrande plankan

Klättrande plankan här:

En annan variant på klättrande plankan kan du hitta HÄR.

Boxjumpen här eftersom ni ville se hur boxen ser ut, här hoppar jag på 40cm, man kan sen vända den till 50cm och till 60cm. Perfekt!!:

3 thoughts on “Uteträning

    • Ja gör det, alltid kul med lite tävling. Dock räknas aldrig första gången – den är bara för att få en tid – omgång 2 är den viktiga, när man skall tok ösa 🙂

Kommentera

