Today was Recordday!

Jeeehoooo!!! Sådär ja. Vet inte varifrån det kom men äntligen ett PB med råge.

Dagens gymnastiska övningar:

20111113-131048.jpg

Alltså, ja, ni behöver inte fråga – Jenny var där, och hon programmerar alltid som en galning utan hjärna!!! OK, bara o ösa! Det enda som fanns i huvudet under Grace var att komma under 5 minuter och INTE för allt i hela livet släppa stången. Så jäkla najs. I mål på 4.15. Förra veckan gjorde jag samma på 5.27. Fin utveckling! 30kg på stången för er som undrar och Grace är 30 stycken Clean & Jerk (på svenska, frivändning med press över huvudet)

Sen var det dags för dagens långa wod. Jag kan ju som bekant inte stå på huvudet utan att få skrattanfall grande så jag körde denna skalningen, får ju ändå rätt vinkel uppochned med huvudet och mycket tyngd fram på axlarna. Tungt! Deadlift 60kg i en WOD har jag aldrig kört förut utan mestadels mestat runt på 50 – men nu jäklar!!. På slutet körde jag singlar, men vad gör det? Jag gjorde det iallafall! Pullupsen gick bättre och bättre, en gång slog jag i hakan! DU:s gick bra när jag väl hoppade – man får helt enkelt bara bita i det sura äpplet och hoppa och knipa tills man blir blå!! Men overall ybernöjd med hela wod:en. Deadliften speciellt!!! Min tid: 17.21 (För er som inte kan utläsa texten på bilden så, 3 HSPU, 6 Deadlift 60kg, 12 Pullups (or the best you can :)), 24 Double unders x 4 varv)

Dagens WOD övningar:

(som ni ser, jag sliter som ett djur med mina pullups, annars skulle jag inte hålla på med crossfit – detta är utmaning och träning för mig, ”vanliga” människor kan säga vad de vill!!)

 

20111113-131102.jpg

 

Det är kärlek i likadana byxor fast omvänt 🙂

20111113-131109.jpg

4 thoughts on “Today was Recordday!

  1. Skön träning där ! Kul att se dig träna. Det är alltid roligt med videos på bloggen :). Jag blev också filmad när jag tränade idag. Sonen stog med kameran och hejjade på mamma…hehe.

    Det ser ut som att du har ett riktigt bra gym, med yta för crossfit träning. Eller var du på Crossfit Sthlm där ?
    För tyvärr så har inte vi såna bra ytor på mitt gym…inga bra pull-up stänger, inga bra vikter (stora vikter) och inga boxar att göra varken boxjumps eller sånt-där-vad-du-nu-gjorde. Jättetrist.
    Önskar jag hade tillgång till såna lokaler.

    Nåt jag behöver lära mig är double unders. Jag försöker och försöker, men rackarns jag får inte till det. Spelar hopprepet någon roll ? Ska man ha nåt speciellt hopprep för att underlätta eller är det bara ren och pur teknik ? Help me !!!! 🙂

    kram kram

    • Ja jag såg det, var inne och kikade lite. Säg till om du vill ha tekniktips!!! Jopp. då var vi på fighter centre o körde..Som sagt, crossfit anpassat!!! DU är bara att nöta på, generellt kan man säga hoppa högre o sno fortare 🙂 Hopprepet i sig spelar ingen roll när man väl kan göra, ett tyngre hopprep snurrar ju mer av sig själv ,ett lättare måste man använda mer armstyrka av…Kram

Kommentera

