Röda Barnrum

Nu skall det vara rött – det vet ni väl?? 🙂 Rött, klarrött! Rött är snyggt! Jag vet inte vad som hänt sen vi flyttat. Nu mer är det mesta upp o ner. Jag menar, sen när skulle jag ha nånting rött hemma? Lowas rum går iallafall i rött och vitt och lite blått. Vilka färger är det då? Jo, det som finns i Newport, det som är lite marint men ändå inte. Jag har ju enbart kört på blått o vitt tidigare men i barnrum skall det vara färg tycker jag, det blir man glad av. Det behöver inte ta över hela rummet utan det räcker med några få detaljer med samma tråd (färg) för att det skall bli en bra harmoni i rummet. Harmoni är viktigt för mig. Saker och ting måste passa ihop eller passa riktigt dåligt ihop så att det passar ihop i allafall, hänger ni med? Jag gillar heller inte singlar av saker utan ställer ofta ihop många saker till en grupp, det ser maffigare och mer ogenomtänkt och slarvigt ut, fast det är ett genomtänkt in i minsta millimeter.

Här t.ex så har vi satt upp 2 blomkrukor i plast på väggen. Ja visst, blomkrukor kan användas till mycket. Givetvis sitter de i låg höjd så att Lowa kan hänga i dem, slänga grejor i dem och för att ge henne nånting att fundera över och stoppa in handen i. Det tycker jag är viktigt, att man inreder för barnets skull, att tänka var man hänger saker (givetvis inte sånt som kan åsamka smärta men ni förstår vad jag menar!) Jag gillar inte barnrum som är för stela och tillrättagjorda. Hellre kaos än nitisk ordning. Barn skall vara barn, men lite kan ju mamman få vara med och pilla 🙂

Kommentera

