Make Up Store

I flera års tid har jag gått och fått mina ögonbryn fixade hos bästa Make Up Artisten i stan, Lina som driver butiken på Norrlandsgatan här i Stockholm. Jag skulle kunna skriva ett eget inlägg om henne men detta inlägg tänkte jag skulle handla om sminket, eller rättare sagt, hur mycket smink jag har. Egentligen alltså. Jag är också trogen, jag började med Make Up Stores (MUS) ögonskuggor när jag flög – enbart av den anledningen att de var de enda som höll Las Palmas tur och retur utan underlag! Det var liksom det ulitmata testet. Jag är ju allmänt skit lat vad gäller smink och att behöva/orka/ha tid/gå upp tidigare för att lägga på underlag även på ögonlocken, tja, det går fetbort! Men MUS grejor håller! Verkligen på riktigt också!!

En period då jag hade väldigt dålig hy – vad gör man då? Jo, provar runt tills man hittar något som funkar – sen så lämnar man det aldrig mer. I mitt fall, återigen, Make Up Stores foundation – på vintern är det den mer lättflytande varianten liquid och på sommaren är det den matta – eller vänta nu, va d tvärtom? Hmm, Lina har koll på detta, inte jag!!Jag har bara på yttepytte lite av den, lite löst mineralpuder utanpå och sedan är det all done! Lite bruna kinder brukar jag fjutta på oxå om jag inte tränat och är rosig ändå!  Nu är den iallafall slut så nu ska jag snart bege mig för lite ny sminkupdatering och påfyllning.

Som ni ser så har lagret vuxit på sig och det blev rätt påtagligt under flytten då vi har lite ändrade förvaringslösningar i badrummet. Låt oss säga att detta är 1/10 av allt sminket jag har, ska ni på fest och behöver nånting speciellt så vet ni vem ni skall fråga 🙂

Några har efterfrågat sminktips, därav inlägget om smink i min träningsblogg 🙂 – men alltså, det är liksom inte min grej. Jag kan bara på mig själv – och vet egentligen inte vad jag håller på med utan freebasear mest så jag skall inte uttala mig mer än vad jag nu gjort vad gäller smink. Rengöringsprodukter kommer i ett senare inlägg. Jag har haft relativt dålig hy, och speciellt när jag flög och huden typ ramlade av. Efter snart 3 år på backen igen så har den återhämtat sig och är nu bättre än nånsin och jag har verkligen hittat hem vad gäller produkter. Ni skall få se i ett senare inlägg.

Kommentera

