Bästa morgonen

Är när man fått sova sådär riktigt gott och får inleda med en skön morronPW, strax efter 05 Dessutom vaknade Lowa (jag är obra på o smyga) så jag fick en hejdå kram innan jobbet. Tyvärr slår inte mannes hejdå puss lika högt (fick jag ens nån?hmmm) utan det är Lowas som räknas 🙂

Det småregnade lite ute idag, men var riktigt varmt – dubbelvarmt eftersom jag även bestämde mig för att starta vintern på allvar idag genom att välja dunjacka istället för skaljackan. Varmt men skönt! Halsen låter som en kraxande fågel idag så det blev ingen WOD eller övningar som avslut på PW:n utan en rask PW på 40 min fick duga. Jag resonerar som så kring att träna när man är ”sjuk” att förnuftet får råda. Jag känner mig relativt pigg även om halsen låter och gör lite ont, då gör frisk luft och en lagomtempo promenad mer nytta än skada. Löpning hade jag inte valt i detta läget. Generellt skulle jag råda förnuft och känsla vad gäller träning vid förkylning/ont i halsen. Dessutom, om du inte tränar för att vinna VM guld inom kort eller ska tävla i nånting, varför träna när du inte är frisk? Träningen blir väldigt okvalitativ om du inte orkar eller vill ta i ordentligt. Vila hellre en eller två dagar extra för att kunna ta i med full kraft när du är frisk! Hur resonerar du?

20111121-073833.jpg

Kommentera

