Jul i vårt hus

Äntligen kan man säga jul i vårt hus, på riktigt! Ett eget hus, fatta hur grymt!

Jag har adventspyntat lite och julen går i vitt/silver och lite naturmaterial, orkar inte med massa rött som lyser – det ger mig huvudvärk.

Jag älskade julen när jag var liten, dagen före julafton tog vi alltid in granen och det var nästan det största. Jag visste precis var granen låg förpackad (plastgran yes!!), o var lådan med foten och julgransmattan var. Det var samma procedur varje år, och på nåt sätt är det det som jag kommer ihåg – det var liksom det som var viktigast, så åt vi alltid pepparkakor o såg film efteråt..Never forget…Nu har jag en egen familj och kan skapa mina egna (våra egna) traditioner, dessa skall det hållas hårt på. Samma julpynt skall upp o ner varje år, bara för att det SKA vara så, bakåtsträvig som jag är!! Lowa kommer förstå, jag menar hon är ju halva jag!! På andra bilden ser ni Lowas julkalender – självklart ska hon ha en egen kalender!!! Den är från Arla och kommer garanterat rivas i tusen bitar, men va gör d? Julkalender ska det va!!

Doftljus från Åhlens med jul och kanel doft, JUL godisskål från Servera på REA från förra året 

Ops, vem har ätit upp alla pepparkakorna???

XMAS inhandlades i förrgår på CleasOhlsson för 20 SEK. Perfekt för köksfönstret!

Kronan tillverkades förra året och var bara att hänga upp i taket i år igen, Lowa har rivit lite i kulorna så en liten justering på dem skall väl till inom kort, eller så får de bara hänga kvar, Lowa kanske tyckte att de hängde finare sådär lite på sniskan!

Kommentera

