Adventskalender

Jag älskar julen och jag älskar adventskalendrar, här hos lowaojag kommer ni såklart få er egen! Varje dag kommer ”dagens lucka” att publiceras. 30 dagar av luckworkouts. Bra va? Posta gärna under inlägget vad ni får för resultat och tider, så blir det som en liten tävling. Det kommer bjudas på omöjliga, lätta, svåra, jobbiga, långa, korta och tunga workouts – i en salig blandning, i olika format. Tidigare har jag ju kört Walkouts of the day 2011 och där kan ni såklart kika in om ni vill ha mer inspiration till workouts. Utmaningen är härmed inledd, se det som en del av din egen träning eller gör som jag, kör enbart såhär!!! I sann crossfit anda så kommer jag självklart att döpa mina workouts. Håll i hatten, nu kör vi, Lucka nr:

”The warm-up”

3 rounds:

Maximum rep pushups

Rest in plank position on straight arms until you can do push ups again

Maximum rep pushups

Rest in plank postition on straight arms until you can to push ups again

Notera antal armhävningar / gång:

Jämför med mig:

Varv 1, 10 och 6 st

Varv 2, 10 och 6 st

Varv 3, 9 och 4 st

Detta är ett riktigt mjölksyremonster. Man kan ju köra taktik, och ”vila” i plankan, men eftersom vilan är såpass jobbig så blir alltid omgång 2 varje varv riktigt tuff. Utförande så klart; ända ner i golvet, ända upp på raka armar. För att göra det lite tuffar så gör workouten i dunjacka och mössa!

Kommentera

