Glögg Wod ´2011

En ny tradition har skapats. Skaran blev något sargad pga magsjuka men 6 tappra och 2 järpar ställde upp på startlinjen. Damerna först, herrarna sen! Micke hade programmerat nåt jäkligt, förvånad blev jag inte. Gick hela förmiddan och hade nervösa sammanbrott men när vi väl körde igång så gick det väl bra, ända tills jag fick se banan! OOOOKEJ, mountain run alltså, och flera gånger dessutom – och snorhalt, bergsklättring, ler och gräslöpning. MMMMM, ni som känner mig vet att jag ICKE gillar såna övningar. Bara o bita ihop eftersom Kristin verkade mer taggad än nånsin. En liten bildkavalkad från dagen;

20111204-145035.jpg

Mountain run, uppskattningsvis 600m. Uppför, och som jag beskrev ovan. SKOG – TERRÄNG, BERG, GEGGA, SNORHALA stenar osv osv osv. Jag råkade meja ner nån liten gran, kliva rakt i ett hål och bli dyngblöt om foten, hmm, crossfit helt enkelt!! Burparna var kräk jobbiga, men överkomliga, I squaten kom jag in i nån slags koma och vilade först ett andetag efter 90 stycken = Nöjd. Armhävningarna var bara att överleva och sen spurta!!! (!) i mål (via mountain run då alltså!!). MIn tid: 33,28. 2:a av tjejerna, Kristin in på 30 nånting. Sjukt bra! Grabbarna hade 25,26,27 min har jag för mig. Ännu bättre!! Galet!!Nåväl, kul men jäkligt dryging!! Micke skall få igen för denna!! Sen avslutade vi såklart med glögg, pepparkakor och lite postworkout smoothie. Hoppas alla sjuklingar kryar på sig och redan nu tar vi mot anmälan till nästa år!!! 🙂

Tack fina vänner för ni kom!!

And the grabs in action:

Kommentera

