Träning med en av Sveriges starkaste

Igår fick vi äntligen till vårt träningspass. Jag och Carro! Det är sjukt intressant att höra hennes historia och hennes väg till var hon är just nu. Från gruppträning till bodybuildning via body fitness. Av med hatten liksom!! Efter igår tror jag dock att hon blev lite sugen på crossfit.

Det som slog mig, på min 3dje PW för dagen på vägen hem från gymmet, var hur olika vi tänker och lägger upp vår träning – vi tränar lika mycket båda två – men här blir tydligheten så brutal och skillnaden avgrundsstor. Jag tränar för att kunna använda min kropp till allt som den kan ställas inför – Carro tränar med minutpresision (stavning??!) för att komma åt muskler som jag knappt kan namnet på. Det är så sjukt intressant att höra hur hon resonerar med upplägg, kost och träningsmängd – vi är SÅÅÅ lika, men SÅÅÅ olika, har aldrig stött på maken tidigare. Vi körde iallafall ett hejdundrande ryggpass och jag fick med mig lite tunga övningar som skall förvandla mina pullups till fjäderlätta!! Tack för ett kul pass Carro!!

Först körde jag intervaller – stegrande upp till 14 km/h. Sen körde vi övningar, 3-4 set/övning och jag körde på ca 90 % av min kapacitet, 7:or var max vad jag orkade. Latsdrag, sittande rodd, stående stång rodd, ”skid”rodd med rep, en armsdrag med rep och pullups. Jag avslutade sedan med att köra gårdagens ”luck” workout som kändes som ett lagom avslut på passet.

(och när man tränar så här hårt – ja då finns det varken tid eller ork att ta upp luren för att fota så vi kör ett bildlöst inlägg här – det är väl ok för en gångs skull??:))

(så här i efterhand hade det ju varit kul med en bicepsspännar bild – jag kanske återkommer ifrågan:))

Kommentera

