Vita hyacinter & lite julkänsla

Jag är lite smått allergisk mot starkt luktande blommor sedan jag jobbade en sommar i ett växthus. I år letade jag därför efter ”luktfria” hycinter – som inte finns – men jag hittade några som var stämplade med ”svag doft”. Perfekt! Har nu haft dem i 3 veckor och försökt att spara på utslagningen så länge det bara gick – men nu har det börja slå ut och tillsammans med amaryllisen i fönstret så ger den en härlig, julig doft här hemma och än har varken snoret börjat rinna eller nysningarna kommit. Skönt! Julstämningen är därför på topp.

Jag tyckte Lowa skulle ha en riktig björn på huvudet men blev nerröstad av Micke…Jag som tyckte den va sååå fin!!

20111210-180952.jpg

Idag har vi varit runt på lite shopping, och höjden av avundsjuka från min sida när älsklingen går o köper sig en 4S. ååååå….nåväl – jag får väl nöja mig med min svarta från åttiotalet!!!!! *hmmm*… Lowa har nu precis somnat efter att ha lekt sen klockan 9 imorse – 5 minuter sömn i bilen är det enda hon sovit på hela dagen. Hon gick som en robot nu sista halvtimmen och kastade en tennisboll framför sig – gick och hämtade den – kastade den åt andra hållet….Ja vad säger man? Ungen har energi vill jag lova!! Väldigt kul med en gående unge, hon känns lite lugnare och gladare, hon kan liksom själv nu, för några veckor sedan kunde hon ju krypa omkring i ren frustration – nu hoppar hon upp, kör lite bearcrawl för att sedan ställa sig upp och gå/springa iväg..Fina unge!!!

Nu är det dags för middag, kyckling o nåt gott!!

Trevlig kväll kära bloggkompisar!

3 thoughts on “Vita hyacinter & lite julkänsla

Kommentera

