Lowa, mitt allt och lite till

Tänk så stolt jag är över den här ungen. Hon testar och testar, men förstår, speciellt om man låssas som att man litar på henne. Idag var diskmaskinen öppen när jag håll på o städade i köket, Lowa sitter o läser en bok brevid (tidigare har det bara varit för att vilseleda) och lägger sen ifrån sig boken, tittar på mig och reser sig upp. Jag pratar på om allt möjligt och låssas som ingenting, hon sitter kvar, 30 cm från luckan men rör den inte på de 5 minuterna den var öppen. Den som säger att 1åringar inte förstår….Nu hämtar hon också saker man frågar efter, idag sprang jag och letade efter dockan i flera minuter – sen frågar jag Lowa som direkt går och hämtar den under fåtöljen i vardagsrummet och kommer o tittar på mig frågande som att jag vore helt knäpp som inte såg dockan. Hon visste att hon hade lagt den där. Smart unge!

Jag har börjat fota i Camera Raw. Jag har ju lärt mig photoshop både learning by doing vägen och genom en kurs. Nu har jag kört en snabbkurs i Camera Raw för redigering. Nu skall jag bara lära mig lite mer om olika inställningar, speciellt i mörker. Ge mig gärna era bästa tips, jag vet ju att det är många som är riktigt duktiga på att fota som är här inne och kikar då och då. Blixten används inte längre, var ingen flitig användare av den förut heller, men nu har jag förstått att det är bättre att ändra inställningar på slutartid och nånting med bländaren…Måste läsa lite till märker jag….Bilden ovan är iallafall endast ljusredigerad och fotad i Camera Raw. Det blir en helt annan bild genom att endast dra i ett reglage. KUL och lärorikt. Träning må vara mitt allra största intresse, men detta med fotografering är på stark uppgång. Det är ju en hel vetenskap att först fota en bra bild, och lära sig se en bra bild, sedan få ut det där lilla extra genom att redigera färg, skärpa och ljus.

4 thoughts on “Lowa, mitt allt och lite till

  1. Det som är så otroligt med bloggar är hur jag av en slump hamnade på din, när du var gravid. Av någon anledning stannade jag kvar och har följt dig och familjen regelbundet. Jag har liksom lärt känner er, på det sätt man kan genom en blogg, och ni är helmysiga. Jag tycker också om att träna och äta sunt även om er träning är lite hårdare. Men jag tror att det är mixen av allt på bloggen som jag tycker är så trevlig. Mycket bilder är väldigt kul. Kan bara hålla med dig – du har en helmysig liten goseunge!
    Kram!

    • Vilka oerhört fina ord. Ja visste är det konstigt – man känner nån, fast ändå inte liksom. Kul att du gillar bloggen och följer oss. Det gör mig väldigt glad!!!
      Stor kram till dig!

  2. Hej sofia!johan här,din släkting i köping. Hoppas att allt är bra?Snubblade in på din blogg genom facebook. Kul att du börjat plåta, och dessutom i raw. Bilden på lowa är fint redigerad. Du kör stenhårt med träningen ser jag, kul! Jag tänkte att jag skulle börja träna på gym. Köper nog gymkort nästa vecka.
    Allt gott
    JohanE

Kommentera

