Decathlon Bromma

I helgen var vi hela familjen o shoppade på nyöppnade Decathlon som ligger vid CityGross o Bauhaus i gamla prippshuset. Jag är positiv o Micke negativ. Jag är inget märkesfreak, jag går på form, funktion och färger. Resten bryr jag mig inte om. På Decathlon fanns oräkningsbart många hyllmeter med gym, löp, yoga, myskläder. Allt dessutom ordnat i prisordning, annorlunda från vad vi är vana vid här i Sverige. Jag kunde ha provat betydligt fler plagg än jag gjorde med en liten halvtrött Lowa i hasorna men jag gick iaf hem med 1 par löpartights, 1 topp och 1 linne. Det dyraste kostade strax över 200:-. Jag kan återkomma om kvaliteten men det är riktigt ordentliga sömmar och överlappnigar så jag tror de ska tåla både brutala workouts och x antal omgångar i maskinen!!!

Micke däremot som är märkesfantast av praktiska skäl nöjde sig med ett
par skidstrumpor, såna som han älskar. Vid närmare eftertanke köpte jag också ett par, ett par rosa!!passar crossfitdresscoden mer än väl 🙂

Betalningen var som snabbutcheck på ICA, scanna dina egna varor, eller betala i nån av de få kassorna. Annorlunda och osvenskt men jag gillar det!!

Väl värt ett besök för dig som behöver i princip vad som helst av sport eller ute kläder. (och det finns kända märken också såklart, men inte i överflöd)

Brallorna klarade dagens test som var:

3x400m max löpning

3×5 Thrusters35kg

Dagens luckworkout

TABATA plankan

Mina brallor är av märket Kalenji och har även 2 turkosa ränder bak!

20111214-161811.jpg

2 thoughts on “Decathlon Bromma

Kommentera

