Min första jul

Jäklarns va coolt, whats up med alla paket liksom? Julafton FTW!!!. Aningens stressig, men vad gör det när man får kolisladda på alla ställena 🙂 Mamma höll på o få hjärtinfarkt efter den den krälturen på altanen, jag laddade med banan så jag var tokredo för paket och mer mat sen!. Jag åt lussebullar, risalamalta med jordgubbar och lammstek. Jäklarns lyxigt! Alldeles för många fina julklappar har jag också fått. Tack som sjutton! Jag leker rättvist med alla, lite då och då. Först slår jag i några bollar i hålen som rullar ut igen, sen går jag några varv och kramas med dockan, sen läser jag några sidor i Pettssonboken för att sedan avsluta med att köra modevisning med alla nya kläder. Kul med jul!

Självklart skulle pepparkaksmössan vara på under vår ”familjejulafton” som vi firade på julaftonsmorronen (innan Burpee infernot). (färgmatchningen bör ej kommenteras – det är mamma!)

Fint vardagsrum vi har va? (fast jag kan meddela att det inte ser ut såhär vanligtvis utan jag brukar sprida ut mina leksaker här!!)Eftersom jag blev snuvad på en sån där glittrig sticksig sak så fick vardagsrumsbordet duga som julklappsförvaring tyckte mamma och pappa.

Hos mormor fick jag självklart en egen servett i mitt vattenglas

Min finaste pappa och jag (visst e vi lika?)

Nya klänningen från gammelmormor och modevisning med J-E:s nya mjukisbrallor. (det blev för varmt med glitterstrumpbyxorna så de åkte av)

Alltså jag gillar det här med papper och snören!

Såhär glad blir man över en fräsig rosa pulka – nu fattas bara snön!

Rädd för tomten? IKKE!!!!

Min fina mamma!

o pappa såklart…

Nu hinner jag inte bloppa mer – måste leka! Kanske hör jag av mig på min födelsedag, snart e jag 1 år….fatta coolt!!!! Kram/Lowa

Kommentera

