Paleomiddag

o så ett riktigt bra bloggtips från mig till er…Micke skriver om sin träning, crossfit och paleokost. Ungefär som jag fast utan familjelivet :). Det är hos honom jag hittar nästan all min inspiration och motivation – kan tänka mig att många av er också kan göra det.

Bara för att man äter paleo så behöver det inte vara invecklat och krångligt. Eller rättare sagt, det ÄR inte krångligt. Snarare väldigt lätt eftersom, om man är väldigt krass, har lite färre alternativ än alla andra. (även om vi äter det mesta så är det ju mycket vi väljer bort, och ibland finns det helt enkelt inte nåt att ersätta med utan man får välja nånting annat)

2 goda och snabba tips på paleomiddag/lunch kommer här:

Tonfisk/ägg/råkostsallad

20111226-161224.jpg

Räkor, ägg, dill, tomater och citron

20111226-161212.jpg

2 thoughts on “Paleomiddag

  1. Först av allt vill jag bara säga att du är den blogg jag först går in och tittar på om jag har ont om tid. Dels för att vi har samma intressen men även för att bloggen har en tilltalande kombination av värme och skön personlighet.
    Uppskattar när du lägger ut tips vad gäller kosten. Jag försöker också att undvika mjöl,mjölk och socker och även fast jag har levt så en längre period så är det så lätt att fastna i några få rätter.

    Bra jobbat förresten!!! Vilka resultat!!

    • Tusen tack för fina ord 🙂

      Tyvärr är ju inte att äta ”optimalt” samma sak som att äta gott i alla lägen. Det gäller att hitta den ”gyllene” medelvägen för att komma framåt.

      Keep on going!
      Kram S

Kommentera

