Nyårsaftonsträning

Att träna crossfit är för mig att träna på ”olämpliga” tider. Visst, om inget annat fungerar så kan man väl träna klockan 17 varje dag och det också är crossfit men för att det skall vara riktigt ”på riktigt” så är det ju faktiskt så att du skall klara av att göra alla övningar, löpningar och lyft whenever – wherever. Som ni vet så tränade vi nyårsnatten, även på nyårsaftonsdagen och under veckorna tränar jag både tidiga mornar runt 05 och även mitt på dagarna och senare på kvällarna. Variationen är det bästa, och det intressanta är att veta och lära sig att känna hur kroppen funkar vid olika tidpunkter på dagen. När den är som starkast – svagast- tröttast osv, och hur man lär sig att påverka det. Jag gillar också känslan av att klara av vad som helst – närsomhelst, att inte låta sig påverkas av nånting annat utan att bara mentalt ställa in sig på att göra workouten och sedan genomföra den, det är stärkande!

Nyårsaftons”morron” träning bjöd som bekant på ett inferno av härliga, glada och starka människor som körde ”300” som vi gjorde dagen innan. Jag valde därför att köra MAXtest i powercleans, en workout som ni ser här nedan och sedan avslutade jag med att köra MAX test på obrutna armhävningar.

För den som undrar vad ”Cash Out” betyder? Efter att du gjort färdig wod:en, i detta fallet 5 varv med powercleans och burpees så gör du direkt ”cashout” övningen – i detta fallet max antal push pressar på den vikten du har på stången. För att få ut det där lilla extra sådär. Ja, DET skall vara jobbigt!!!

Kommentera

