1/3 London Throwdown

Jag hade en konstig dag träningswise igår. Jag inledde med ett PB i clean&jerk 42,5kg. Först stege upp till 40 och sedan ett försök på 45 vilken var aningen för tungt, fick inte till nåt bra magstöd och det blev lite pannkaka. Lastade om till 42,5 och gjorde 2 dåliga försök och ett riktigt bra. Då kände jag att det fanns där jag behövde bara bli lite snabbare. CeVeBe sprang förbi o sa att jag skulle trycka till lite snabbare vilket jag gjorde och 3 försök senare så var den uppe – skönt. Never give up!

Däremot gav jag upp på workouten. Jag kände redan på pressarna innan att det gjorde satans ont nånstans mellan armbågen och skulderbladet, alternativt i armbågen på den onda knölen. I workouten så var det 75 Thrusters, på en kan tyckas oansenlig vikt 25kg för tjejer men redan efter 2 reps så bara brann det i hela armen och jag körde nån blandning av front squat och press. NÅVÄL. Jag avverkade iaf 3 varv varav pullups och burpees kändes rätt så bra. Så det fick bli ett litet mellanting av bra och dålig wod, ibland är det så. Ska vila axeln några dagar o köra denna igen nästa vecka. Jag gillar taktikworkouts.

När det började storma in folk så hängde jag med Micke upp i gymmet. Hade ju kvar på dagens schema att köra squat. Jag vilade nästan lite för länge och sedan lassade jag på typ 30kg o började böja, och böja, och böja. Tyngre och tyngre men det kändes lätt som attans. Otippat!! 55kg no problems. Va fasen, på med 60 kg – det får bära eller brista. Vad tror ni? Ja nu vet ni ju redan om ni läst mina testresultat men VISST kom det upp. Så jäkla najs. UR stark. Jag hade nog fasen kunna köra en gång till på kanske 65 men alla småvikter var nere i salen så jag stannade nöjd och glad på 60kg.

Här har ni workouten, eller ja, 1/3 av den iallafall!! (inklusive 53 sekunder av gummibandsproblematik!!)

Kommentera

