Att bestämma sig…och lite annat!

Här kommer lite pepptalk så här på kvällskvisten..

Som med allt, det enda du kan göra är att bestämma dig om du vill uppnå det resultatet du vill. Jag får alltid det till svar av min älskade man vid mina dippar – du har inte bestämt dig helt. Bestäm dig! Som vanligt har han rätt. Jag HATAR när han har rätt, för han har alltid rätt o så måste jag tillslut erkänna det. Hursomhelst, under senaste halvåret har jag jobbat sjukt mycket med mental styrka. Just nu är jag så mentalt stark att jag klarar av allting. Det är ju sjukt, för rent fysiskt så klarar jag inte av allting – MEN, i huvudet klarar jag det – och oj vilka resultat det blir! Bara en sån grej som att jag förbättrat alla mina maxlyft. ALLA. Jag har dessutom valt en kostmässig väg – hållt fast, och jag har vunnit. Det är så jäääkla skönt. Jag har alltid varit stark mentalt och sällan låtit mig påverkas nämnvärt av ditten och datten – jag har gjort det jag velat liksom. Jag har liksom inga problem att vara sämst bland de jag tränar med, eftersom jag vet att jag är det starkaste JAG kan vara just då. Det är så jäkla skön känsla. Förstår ni hur jag menar?

I en del av det här ”bestämmandet” så tog vi ett gemensamt beslut när vi flyttade till vårt nya hus i november att vi inte skall koppla in tv:n. WHAT??? No TV liksom. Men vet ni? Jag ångrar det inte en enda sekund, snarare undrar jag ungefär varenda dag hur sjutton vi hann med allt när vi hade tv? Såklart lever vi inte i TV celibat utan vi väljer ut de programmen som vi verkligen verkligen vill se. Det handlar om 3-4 program i veckan ungefär, och ser de på webb-tv:n. Tiden läggs istället på att umgås – UMGÅS, vet ni hur viktigt det är? Att leka med Lowa, busa, mysa, läsa, hoppa i sängen – ja ni vet, träna, laga mat tillsammans, ja ni vet – det här med att vardagen är viktigast har jag tagit fasta på. Jag hatar ordet vardag. Alla dagar är en vinst, en dag är en del av livet som inte kan missas eller förbises. Gör något som gör dig lycklig VARJE DAG!!! Lova mig!!

8 thoughts on “Att bestämma sig…och lite annat!

  1. tack för tips hos din kille – ska in och kolla. just den rätten du la upp är supergod, men ofta är just den det enda i paleoväg jag kommer på… måste verkligen vidga mina vyer lite! tycker du verkar fantastiskt mentalt stark, så himla imponerande med personer som når sina mål. det är en stor svaghet jag ser hos mig själv, jag orkar sällan hela vägen. samtidigt är jag jätteenvis vad gäller annat… jag är lite ojämn med andra ord. det vill jag ändra på.

    • Det är lite så, att allting kan inte vara roligt och ”jättegott”. Jag har fått lära mig att leva med aningens mer enformighet eftersom jag inte är nån superkock av rang. Det som är ”raw” färsk – eko – krav, ja whatever finns ju tyvärr i lite mindre utsträckning, tråkigt men sant, och då blir ju också rätterna därefter. Jag tycker iof att det mesta blir gott med rotsaker och sedan nåt proteinrikt till…

      Träna på att bestämma dig. Du är ju grym på din utmaningar med x antal pass och grejor. Jag är helt övertygad om att du når dina mål om du bara BESTÄMMER dig, det är liksom det enda man kan göra. o såklart, jobba för det!! 🙂 Tack fina Sara för så sjukt bra inspiration och fina bilder..Jag älskar dina snöbilder!! 🙂

  2. Bra peppat !!!
    Känns skönt att höra att du inte bryr dig om att du kanske är sämt bland de du tränar med. Jag är själv bland de sämsta på det nya CF gymet jag har börjat på. Alla som är där har ju tränat i gruppen ett tag, och är liksom vana vid alla pass och övningar.
    Det har känts lite jobbigt, att vara den som inte kan allt och gör allt lika fort och att alla står runt väggarna och väntar när man själv fortfarande kör sin övning.

    Men du har helt rätt !! Varför ska man tycka det är jobbigt egentligen ?!! Det handlar ju om att tävla mot sig själv, inte mot någon annan. Man ska göra det bästa man själv kan och förbättra sina egna resultat hela tiden. Inte någon annans !
    Ibland, lättare sagt än gjort….men klart helt rätt tänk !

    Kram
    JoAnna

    • Förstår dig precis, jag började ju all in på crossfit efter Lowa föddes, o så tränar jag med sverige eliten, man måste vara stark mentalt för att klara av det. Allting har sin tid du är ju ritkigt duktig – det lossnar snart o så kommer du först i en wod, LOVAR. Kram

  3. Åh vad bra skrivit! Känner igen i mig där. Bestämde mig en dag för att bli stark, bygga muskler & skippa matångesten. Det tog ett tag för huvudet att följ med i beslutet men idag är jag starkare än någonsin – både fysiskt och psykiskt.

    TV har vi hemma – men inga kanaler. Ser på film när vi har tid, men slökollar aldrig för att de ska så vara. Finns så mycket bättre saker att göra 🙂

Kommentera

