Paleolunch

Här kommer ett tips på paleolunch.

Jätteenkelt, faktiskt. Hacka/skiva rotfrukter så som broccoli, morot, sötpotatis, blomkål och kålrot ringla över olivolja och lite salt. In i ugnen på 220 grader i ca 20 min. Stek fisk, den sorten du gillar i smör och lite salt och peppar. Vill du ta in lite mjölkprodukter så kan du lätt göra en sås baserad på turkis yoghurt och citron, vitlök, gurka och eller mynta. Gärna lite sallad till också, men välj bort den där tråkiga isberg eller liknande, ta nån som smakar lite gott – eller byt ut salladen mot bladspenat och blanda med tomater och avocado. Självklart olja på! Det kan liksom inte bli svårt.

20120104-183953.jpg

Micke var på affären för någon vecka sedan där han råkade höra en konversation mellan 2 ”halvtrötta – halvtjocka” som diskuterade att de absolut inte kunde förstå hur folk hinner och orkar laga mat. Han har en kategori i sin blogg som han kallar för god mat snabbt!!Läsvärt!

Annonser

7 thoughts on “Paleolunch

  1. Pingback: Bra inlägg – | Cross F*cking-Fit! | ShapeMeUp!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s