Checklista inför resa

Min kära sambo skrattar åt mig – men alltså hallå, jag har listhets! Jag måste skriva ner allt, dubbelchecka, packa ner allt och pricka av. Jag vet inte om jag blivit mer förvirrad o glömsk sen jag blev mamma men innan kunde jag freebasea lite mer vad gällde packning, dessutom packade jag ju var 4:e dag för en slinga borta i världen men nu alltså har listhetsen gått överstyr 🙂

Jag har, eller nej, VI har ett dokument i excel, färgkoordinerat. I love it!! Inte för att jag bockat av de flesta att grejorna, det har Micke gjort – bästa bästa!!! Min lott står imorron på planering och strukturering av packning i de 2 handbagage väskorna. Militärisk ordning skall råda! Vi kommer att resa endast med handbagage och köpa 2 nya resväskor i BKK. Utan vagn åker vi också – våghalsigt men så himla skönt!!! Om det är något jag verkligen rekomenderar så är det att travel light, det finns ingenting som vi flyvärdinnor (x) ogillar som folk med hela bohag 🙂 Vi kör dubbelt upp med babybjörn och bärstolen från Haglöfs. Vagn shoppar vi på plats!

Vår Checklista inför Thailandsresan, Handbagage:

* Vaccin, Hepatit A o B

* Reseapotek, främst till Lowa In Case Of

* Myggnät

* 2 par ombyten / vuxen

* 3 ombyten till Lowa

* Badkläder

* Hörlurar och Iphone:s för filmning

* Systemkamera

* Böcker till Lowa att läsa på flyget

* Handdesinfektion

* Blöjor

* Våtservetter

* Babybjörn

* Några matburkar och Välling

* Pass

Att köpa på Arlanda:

* Solskydd till oss och till håret på huvudet, EJ att förglömma!! Jag gillar svenskt solskydd.

* Bok x 2

* Vatten på flaska

Sist vi packade den stora resväskan var Lowa 6 månader – känns UR länge sen. Det här med att tiden går fort är verkligen en underdrift.

Kommentera

