Intervallträning

De vardagar jag är ledig står jag alltid i valet och kvalet i att lämna hemmet för träning. Oftast åker vi in eftersom Micke har någon PT kund eller för att hela ligan och alla ungar skall köra samtidigt. Idag var jag dock i valet och kvalet – o när Lowa och Micke somnade för eftermiddagen så såg jag min chans 🙂

Jag har bävat för kilometers intervallerna hela veckan, nu har jag inte så många timmar kvar på mig att göra dem, så ingen tid är bättre är nu fick bli mantrat och jag valde 5km:s slingan. Målet var; att springa km under 5 minuter – och 10.0km/h på runkeepern. Hur gick det? Ganska bra måste jag säga. 10.0 km/h km1, 9.95 km/h km3 och 9.96km/h km 5. Alltså, varannan km löpning varannan gång i totalt 5 fullfölja kilometer. Satans vilken lårsyra jag får. Bra träning både för pannben och lårben så att säga.

Hemma blev det en workout:

5 varv:

5 KB sving 16kg

5 squat

5 push up

I mål på 4.08. Lagom, utan att varken förta mig eller såsa igenom. Idag var en sån dag då workouten kom i andra hand, och jag var rätt trött efter löpningen faktiskt. Fina fisken!!

Kommentera

