Lowa på semester, första dagen Huay Yang

Hej,

Alltså,vet ni hur bra mormor jag har eller? Bjuder me hela min familj till Thailandet,bara för att hon vill ha med mig…tycker inte ni att d e schysst eller?

Idag gick jag först på morronpromenad o köpte frukt..mamma sov längst av alla så vi fick lov o väcks henne,tröttmössa till mamma man har alltså..Mormor gjorde as god omelett som jag åt upp, o sen åt jag lite vattenmelon,pappa snarrar om paleoshit,vet inte va d betyder men han verkar nöjd iallafall!

När vi hade ätit drog vi ner till havet,pappa o mamma har en sån där fräsig moppe med sidovagn,pappa kör o jag o mamma åker sidovagn,jag sitter i babybjörnen för här i Thai finns d visst varken trafikregler eller säkerhetstänk! Pappa kör ju rätt så lugnt ändå (vi har bara varit över på fel sida o ner i diket 2ggr) o så kör ju alla Thaiare på fel sida också – but why liksom?? När vi hade ca 50m kvar till stranden var det en liiten betongbro typ smalare än smalast som vi skulle passera för att komma ända fram,pappa gick stanna o släppa av mig o mamma där för mamma vägrade åka över – mes!!!vi gick sista biten!!!ur trist!!

Dagen tillbringade vi sen på Kais strandhäng. Kolla de här bilderna liksom! Såååå jäkla najs! Inga charter turister så långt ögat kan nå…orka me fulla tyskar o solstolar i långa rader liksom..Pappa säger att d här e Thailand på riktigt,vi e liksom i en liten by, utanför lyxområdet med villor där vi bor är det hyddor där folk bor med kossan i rep utanför..Ska be mamma skicka me några bilder!

På eftermiddagen hängde vi vid poolen och jag lärde mig hoppa från kanten! Fattar no hur jäkla grym jag är? Jag härmar min pappa,mamma doppar ju knappt huvet – min pappa är bäst!!

Vi åt på restaurang på kvällen,jag somnade men fick lite ris efteråt när jag vaknade.. Älskar ris – d får jag typ aldrig hemma,snåljåpar!!

Nu ska ja bada,herrå!!!
Lowa ”the fish”

20120125-180747.jpg

20120125-180758.jpg

20120125-180809.jpg

Kommentera

