Koh Talu Island

Del 1

Idag har varit en av de finaste dagarna på väldigt länge, utan Lowa dock! Tänk hur jäkla mycket man kan sakna sin unge bara man sätter foten utanför dörren…..iallafall,  jag, Micke o min lillebror (inte så liten men still, lillebror) tog en dagstur till ön Koh Talu. Ett oootroligt fint ställe. Snacka om Robinson ö. Ca 40 turister totalt var vi på hela ön. Kändes väldigt lyxigt.

Vid 8.30 kom samma driver som körde oss från Bangkok och hit till Huah Yang, sedan tog resan till Bangsaphan där hamnen ligger ca 50 min (i rätt hög fart) – ca 7 mil från Huah Yang. Framme vid hamnkontoret, ett litet skjul med tak och en liten bar fick vi slå oss ner o fick lite att dricka om vi ville. Båten skulle gå om 30 minuter..

När det var några minuter kvar till 10, så fick vi hoppa in i bilen igen och åka några hundra meter till en pir bakom oss som vi inte sett – vi trodde liksom att båten skulle komma in här och vi satt o kikade och kikade…

Båten iallafall, eftersom vi inte var mer än ca 20 personer så blev det den stora av de små båtarna – kolla in motorerna 🙂

Flytvästar på….

Eftersom vi startade ut genom sanddynerna så var det ju inte mer än max 50cm djupt vatten – som resulterade i: grundstötning 🙂

På vägen ut till Koh Talu och snorklingsställe 1 så åkte vi förbi några av öns grottor..

Turkos blått vatten to die for!

Efter ca 15 minuter på båten så fick vi kliva på på en pråm, en flytbrygga med motor typ. FULL med galna kineser eller koreaner som badade med kläder och kameror och drack öl och käkade kokkosnötter. Ca 20 stycken, och så en handfull förskräckta skandinaviska turister. Kolla in bilderna bara 🙂 En rätt kul syn så här på en söndag mitt ute i nåt Thailändskt hav, men rätt charmigt ändå o jag simmade mest omkring o fnissade. Jag snorklar inte, men bada är jag expert på..eller mer sälbada – med flytväst flöt jag omkring i ca 20 minuter och filosoferade över livet, nån gång tog Micke tag i mig o sa att en halvmeter under mig va en typ 50cm stor fisk. HUA, men med is i magen gick det vägen också. Efter en kokkosnöt som vi fick jag koreanerna (snacka om paleo) så åkte vi vidare till ett korallrev några mintuters båtfärd bort med pråmen och snorklade i ca 45 min till innan det var dags för lunch.

One thought on “Koh Talu Island

  1. Pingback: Koh Talu « lowaojag

Kommentera

