Plankan med sidovridning

Thailandsrapporterna kommer att droppa in här på bloggen då och då, jag vill minnas varje enskild upplevelse med ett eget inlägg och matcha med bilder så vi tar det lite när tid finns.

Imorse iallafall, efter den raska PW:n så körde jag 3xMAX antal plankan med sidovridning. Det är en av mina favoritplankor, just för att jag får jobba med lite rörelse, jag kör en del statisk träning men tycker att dynamisk, alltså träning med rörelse är roligast. Denna form av plankan kräver att du har gjort grundjobbet med att kunna stå ordentligt på tå och armbågar i en vanlig statisk planka. Utförandet är sänkta axlar ner mot kroppen, aktiverad ryggmuskulatur, alltså undvika att hänga i axlar och skulderblad, avslappnad nacke och bäckenbotten som tippar aningens upp mot naveln. När du tippar så sikta på att doppa utsidan av skinkan i golvet. Ett snabbt och markerat dopp och sedan upp till mitten och startposition. Passera alltid startpositionen innan du tippar åt andra hållet. Kontrollerat och starkt!!

2 thoughts on “Plankan med sidovridning

Kommentera

