Vi e hemma!!!!

O vad startar en söndag bättre än en rask promenad? 🙂 Nu e allt som vanligt igen….

Det blev en lååång resa hem, 22,5 h dörr till dörr…Lite mat och ingen sömn resulterade i 2 bullar i sömnen när vi klev innanför dörren igår som svärmor lämnat till oss. Sen somnade jag på 2 röda. Hela familjen vaknade en gång inatt vid 2, men sen somnade vi om till 07 igen och Micke åkte och storhandlade och lowaojag tog som sagt världens skönaste promenad med iskyla på kroppen. Jag är väldigt glad för mitt ”vinterstass” bestående av fjällrävendunis, northface termosar och merellskorna. Jag fryser ikke!! 49 graders tempskillnad känns vill jag lova, jag älskar ju vintern så jag njöt mest.Älskar kyla i lungorna. Det känns fräscht!! Jag funderade hur det kunde vara så lugnt runt sjöarna en så fin vintersöndagsmorron, jag kom på att jag inte ställt om klockan eller ens tittat på den innan jag gick, klockan var visst inte ens 09. Fint med soluppgång iallafall!!!

Nu har vi ätit en tidig lunch, och efter 2 veckor med mer eller mindre kyckling som basvara så körde vi tacos till lunch. Tacos i min familj är köttfärs med tacokrydda och sallad, i dag på nåt så enkelt som tomat, gurka, ruccola och skivade morotsbitar. Till detta såklart turkisk yoghurt. Turk. yoghurt då och då och 1 kesella om dagen är det som skiljer mig från ett helt paleoliv.

Nu skall vi packa upp o njuta av fantastiska hemma och sedan kommer svärmor Eve förbi..

Hur har ni haft det sen sist? Va gör ni? Hur mår ni? Hur går träningen?

20120205-111433.jpg 20120205-111441.jpg 20120205-111446.jpg 20120205-111456.jpg 20120205-111501.jpg 20120205-111513.jpg

4 thoughts on “Vi e hemma!!!!

    • Tack!! 🙂

      Jag ligger på ca 1500-1800kcal. Jag är inte alltför noga med det utan fokus ligger på kvalitet och bra råvaror. Paleo är VAD du skall äta – ingenting (vad jag vet) om fördelning. Då skall du in på zone o läsa o då blir det genast komplicerat. Om man kör paleo så blir det ju automatiskt rätt dåligt med kolisar – de som är kommer från grönsaker och nötter o lite annat. MEN OJ så bra du kommer att må när du provat. Prova bara med att ta bort gluten så är du nästan hemma. O mjölk grejor då också såklart men sen får man se det med lite perspektiv också. Gillar man exmpelvis kesella och inte får problem med magen av laktos så ser jag ingen anledning till att inte ha det i kosten. Om du hänger med på hur jag tänker…Kram

  1. Fin färg du har fått!!!!! men visst är det härligt att komma hem till sweden igen.
    Men nyttigt att få åka bort om så bara några dagar.
    Välmomna hem kram från mormor/gammel

Kommentera

