Tidsomställningsträning

Känner mig bakfull på flygeri. Tur man jobbar på backen nu för tiden!! Vaknade klockan 03 inatt o låg o surfade nån timma innan jag lyckades somna om. Vaknade vi 08 med skallebang från hel—et. Jag hade en chans att hinna med ett pass idag innan jag börjar jobba klockan 14. Jag var först inte så pigg på idén, tur att min inre motivation o styrka är på topp. På med kläderna – o så iväg (efter 10 minuters svärande o letande efter alla mina kort inklusive SATS kortet som jag ”gömt” undan på ett smart, eller osmart, ställe när vi var borta – som TUR var hittade jag det iallafall o kunde åka)

För att koppla tillbaka till detta inlägget så ser ni nu vad som komma skall under Februari. För att repetera, jag planerar aldrig workouts i förväg. Det sker max nån timma innan träning o ibland direkt på plats. Överraskningen o våndan innan är liksom lite av grejen med crossfit + att man alltid skall vara redo för allt. Dock så är grundträningen planerad väldigt noga för att jag skall ha koll på att jag hela tiden blir starkare och uthålligare.

Som ni ser, första veckan av februari räknades som Thailand. Vilket innebar semesterträning och av ganska låg frekvens. Idag startar vecka 2 med tyngdlyftning efter ett specifikt upplägg som övar upp MAX styrkan. Jag har testat mina max i 4 olika övningar som jag kommer att köra i cykler. Den första cykeln är 4veckor, sedan paus och sedan 4v igen, and so on and on and on. Övningarna är Deadlift, Squat, Press och Benchpress. Progressionen sker genom ett förutbestämt procentuellt ”schema” som repeteras och höjs vecka efter vecka. Detta skall bli sjukt intressant. (o tungt – o jobbigt :))

Dagens pass alltså:

5 min löpning och 5x100m rodd

20120206-114746.jpg

Styrka:

Deadlift, 5 och 3 x25-55kg i stegformat

Workout:

AMRAP 12 min:

12 Boxjump

6 Powerclean 30kg (skulle vara Thrusters men min handled gör fortfarande ont)

6 Barfacing Burpees

Mitt resultat: 5 varv precis

20120206-114751.jpg

Kommentera

