Det var det här med..

….att utnyttja tiden ja, min kropp vill inte riktigt ställa om sig till Sverigetid så istället för att vanka omkring hemma så tog jag mig ett tidigt träningspass på SATS Sumpan tillsammans med massor med andra morronpigga själar.

Dagens pass:

Uppvärmning:Löpintervaller 1min/1min samt lite teknikträning snatch o enarmssving

Bänkpress 6 set i en stege med 40-85% av mitt MAX

WOD:

AMRAP 10 minuter:

5/5 K.B Snatch 12kg

9 Pushup

Mitt resultat: 7 varv och 3 pushups

Avslutning:Löpintervaller 20 Sek (16km/h)/20 Sek Vila x6

Plankrotationer samt sidoplanka

2 thoughts on “Det var det här med..

  1. Vad är det för skillnad mellan en swing och en snatch? Förutom att man håller med en eller två händer. I övrig så är det ju samma rörelse känner jag…??

    • KB Swing (en eller 2 handsgrepp) = Rörelse från höften till rakt upp över huvudet
      KB Snatch (en armsgrepp) = Beroende på om det är hang snatch eller vanlig snatch så startar rörelsen från golvet eller från knähöjd (precis som en snatch med skivstång), och sedan upp på rak arm direkt. Armen skall vara utsträckt samtidigt som kulan kommer till rätt höjd (inget dunsande med KB mot handleden vill säga).
      Googla på youtube eller kolla mina filmer så borde du se skillnad!! 🙂 Kram

Kommentera

