Vintervantar till Lowa

Det här med Lowas frussna händer är nåt jag inte gillar. Hon säger förvisso ingenting men när man kommer in efter en tur ute så är hennes fingrar illröda och iskalla. Jag har lärt henne ”gnugga” händerna tekniken för att få upp värmen snabbt men det gör ändå ont i mammahjärtat. SÅ, vad har vi provat? Ja – vad har vi inte provat? Tunna/Tjocka/Stora/Små/instoppade i jackan/utanpå jackan/filt/innanför åkpåsen…….kan nån kläcka vår nöt? (alternativt fixa ett par vantar som håller värmen)!

20120210-105717.jpg

7 thoughts on “Vintervantar till Lowa

  1. Polarn o. pyret har jättebra fingervantar (eller ”tumfingervantar” som ju är bättre för de små!) i ull som man kan ha som lager 1. Sen i vantväg rekommenderar jag starkt märket Hestra. Superdyra (tycker jag..), men såå värda pengarna! De sitter uppe jättebra på barnens händer och är jättevarma. Häromdagen träffade jag en tant som hade några små ”kuddar” som ”utsöndrade” värme i sina vantar när hon var ute och gick med stavar. Tror hon sade att hon köpt dem på Clas Ohlson. Är väl inget som funkar om barnen är ute och leker, men sittandes i vagnen borde det ju gå bra!

    Annars får vi väl börja hoppas på VÅREN snart va…?! :))

    Tack för en bra blogg, inspireras ibland av dina övningar när jag sätter ihop mina x-fitpass som jag instruerar på en anläggning i sollentuna. 🙂 /Maja

      • Jag kör på Sollentuna sim- och sporthall, trevligt värre! 🙂 Funtar på en Cindy-variant i morgon, fast med thrusters eller burpees istället för pull ups (vi kör i en vanlig gruppträningssal och har inga pull ups-räcken). Jag tror inte jag gillat funcmama på fb, men det ska jag göra! Kikar in där ibland helt ”manuellt”, haha!

        Jag har för övrigt för mig att det var Hestra-vantar Missagda skrev om på AFF också, de är toppen, jag lovar!!! Kram!

  2. Vi har precis samma problem. Jag trodde lager på lager skulle fixa det, men icke. Missagda (blogg på Aff) skrev om ett par för ett tag sen. Kanske kan vara nåt.

    Tacka Micke för komplimangen 🙂 Den där rumpdippen. Är det att jag går för långt ner med den? Alltså sista cm eller så?

    Fr.o.m. Nu ska jag filma mina övningar. Det ger ju skitmycket. Man ser direkt när man gör fel. Jag har ju i te turen att ha världens starkaste man och bäst inom Crossfit till sambo haha

    • Film är the shit, man ser ofta ganska tydligt vad som är fel. Rumpdippen ja, att ryggen rundas längst ner vid rumpan i bottenläget. Det blir så för många när de kommer ner till korrekt djup. Det är bara att vrida ut knän o fötter mer o upp upp upp med ryggen. Du är riktigt duktig!

Kommentera

