Söndagstradition

Shit var den varit saknad, traditionen alltså. 3 veckor har vi varit utan den. Därmed dags att ge järnet idag.

Styrka Press och Squat – stege 40,50,60,65,,75,85 % av MAX.

Här 40% av MAX, alltså de första seten:

Därav är första veckan W klart. Kul, skönt och starkt. Det blir bara tyngre och tyngre och det skall bli intressant o se vad kroppen svarar med.

Dagens Workout:

35kg på Push Press. Det är bra nära mitt max ändå på 42,5kg. Schysst att kunna köra en workout på såpass tungt efter 3 veckors skivstångsvila. Positivt!! Idag får ni film på hela workouten, så ni får ett hum hur det skall gå till. Det är INTE meningen att man skall klara allting obrutet. Det är meningen att det skall vara så tungt som bara möjligt går och sedan att nöta sig igenom, oavsett workout. För att ge er ett exempel hade jag utan problem kunnat nöja mig med 30kg som ändå är relativt tungt, men vad hade det gett mig förutom en bättre tid? Inget  = ovärt!Kolla gärna in de andra tjejerna som kör runt omkring mig för mer inspiration. Grymt kört!!!

Pullups o burpees kändes rätt lätta, utmaningen låg i push pressarna. Speciellt eftersom axlarna också var genomarbetade sedan styrkan innan. Nöjd med tiden 23.18. Hade egentligen bara tänkt att köra ett varv av WOD2 eftersom Micke också skulle träna men jag klämde in 2 varv (se nedan) och var nöjd med det. Skönt att vara igång igen efter semestern. Hatar vila – man blir svag!! 🙂

One thought on “Söndagstradition

Kommentera

