Go Morron!

Hmm, vänta nu – klockan är strax halv 12. Jag kanske inte sov riktigt så länge – men nära på iallafall. Skönt. Välbehövligt efter en 7 dagar lång arbetsvecka. Idag börjar min helg – och varar ända till onsdagmorron 04.30 då det är dags för träning. Idag är älsklingen lite halv trött/rasslig/hostig, Lowa lite oroväckande varm och själv är jag lite trött – inte trött som i sjuk, men trött som trött. Därför blir det en välbehövlig hemma fix/pyssel/film/matlagningsdag. Har redan börjat med lite nytt fix i Lowas rum, men hennes förmiddagsnap kom emellan så jag fortsätter lite senare – nu passar jag på att damma lite – tvätta ett o annat fönster – byta sängkläder och rensa i garderoben. Love it! Lite träning skall jag nog också hinna med, om jag har lust. Som ni vet är ett av mina ledord vad gäller träning – att enbart träna om jag kan ge 100%. Annars kan det lika gärna vara. Så funkar jag – hur funkar du?

Häromveckan (?) köpte vi äntligen ett par läslampor att ha vid sängen. Vi har varit utan huuuur länge som helst och ibland kan det göra mig smått galen. Hade jag fått bestämma helt själv hade vi gått mot det lite industriella – typ:

Älskligen önskade dock annat. O jag gav med mig på denna punkten. Jag får ju bestämma allt annat vad gäller piff hemma så det kunde ju inte vara mer än rätt liksom. Jag är nöjd – iallafall för tillfället!!

Jansjö arbetslampa från IngvarKamprad AB, Lowa i magen (med ganska passande text) och min egna lilla Sune från förr. För att få in lite färg så har jag ordnat mina mama tidningar från 2011. Nu läser jag dem inte längre så de får duga som inredningsdetalj istället. Jag gillar saker med flera användningsområden. För övrigt – ni fotoproffs där ute – har gett mig fasen på att lära mig att fota miljöer inomhus – utomhus är inte längre en utmaning, det har jag full koll på, men inne alltså, typ såhär – vad bör jag tänka på? Jag menar om jag jämför denna bilden men nån inredningsbloggares så är det ju rätt stor skillnad. Framför allt ljuset tycker jag. Tips???

One thought on “Go Morron!

Kommentera

