I love Burpees

Eller kanske inte..Eller jo..Alltså idag var en konstig workout. Det började med en akutbestämmning hemma, slutade jobba 15 – kom hem ca 15 minuter över, Micke sa klockan 16:10 börjar passet – kör – games workout 7 min Burpees. OKEJ!! Säger jag! WTF? Hur tänkte jag liksom? Lowa sov så väcka henne – in i bilen – tanka – 7 min till godo när vi lämnar Solna. Kö in till Slussen – jag hoppar ur och löper sista biten, fint som uppvärmning!!

20120224-200837.jpg

Vi körde i par om 3. Jag var sist ut. Kändes rätt bra till en början tills jag började ångra mitt beslut att gå på strumpor. De flesta körde i strumpor men alltså nej, jag gled bara ut vid inhoppet och åkte bakåt vid hoppet. Dåligt val. Tur att man har 2 gånger till på sig att köra under helgen.

7 Min Burpees, Mitt resultat: 61 stycken

Standards för utförandet: Hela kroppen måste någongång vara samtidigt i underlaget, dvs höft och mage/bröst. Upphoppet skall sedan vara med touch på nånting som är 15cm över dina utsträckta händer. Mät med linjal. För mig passade vår pullupsstång perfekt, vissa andra körde tak, andra ringar – det beror lite på hur lång du är helt enkelt.

Dåligt Dåligt, med tanke på att jag gjort 50st på 4.30. Attans. Iof är det ju då utan upphoppsklapp. Men ändå. Burpees är ju inte min favvo gren direkt men 80 stycken skall jag iallafall kunna fixa. Den bästa tjejen hittills i games uttagningen har gjort 126. Fint! Kul!! Här kan ni se henne in action till vänster, lite inspiration så här på fredagskvällen;

Såja, då vet vi hur det skall gå till – gör om gör rätt!!! 🙂

4 thoughts on “I love Burpees

  1. Pingback: Burpees - kreativ träning för hela kroppen » Styrketräningsprogram - Nyheter på styrketräningsprogram

Kommentera

