Helgens träning!

Ledig helg betyder alltid mycket träning i min familj. Tidigt. Igår 8.30 och idag 09.00, älskar att vara hemma och färdig tidigt så man hinner med så mycket familjetid/lek/bus/mys som möjligt. (även om Lowa är med på gymmet men det är inte kvalitetstid på riktigt!!) Min mamma, känd som mormor här på bloggen, körde PT pass med Micke. Min mamma är 50 år!! Hon körde massa rörlighetsträning först och lite styrka såklart och avslutade med workouten; 3 varv; 7/7/7 Burpees, Situps, Wallball. (som jag givetvis var tvungen att köra efter min ordinarie workout) Hon var i mål på 7 min. Min tid blev 3.57. Puh! Än slår inte morsan mig!

Gårdagens ”riktiga” workout var:

AMRAP 12 min:

3 Power Clean 40kg

5 Pullups

7 Wallball 7kg

Mitt resultat: 3 varv och 3 Power Clean 5 Pullups

Fokus såklart på TUNGA powercleans och pullups. Jobbigt, tungt och lite segt. Men nöjd! Direkt efteråt skulle jag köra MAX test powercleans. 45 lugnt på 2:a försöket. Skippa 47,5 och direkt på 50kg. 8 BRA försök, men inget godkänt. Några svordomar och sen släppa det och gå vidare!

Så här brukar det se ut när vi kör tung styrka. Detta är 2,5kg från mitt PB och där nånstans försöker jag ligger och nöta hela tiden. Tungt som attan men sjukt kul. På 2:a försöket fick jag till det.

Avslutade sedan med samma workout som mamma.

Idag blev det följande wod:

AMRAP 25 Min (!)

11 Ringrow

2 Deadlift 60kg

10 Pushups

Mitt resultat: 11 varv, 11 ringrow, 2 deadlift och 5 pushups

NÖJD! Ringrow som väntat jobbigt som attan. Det blir ju rätt många när man lägger ihop dem. Marklyften tunga men OK, pushups oväntat snabba och starka. SKÖNT!!

Trodde att jag var färdig där men när sen hela ligan dundrade in för att förbättra sina resultat på 7min Burpees så fick jag ju lov att ta tag i min förbättring jag med! Vilade ca 20 min och gick sen ut i sista heatet med enda målet att slå 61 från förra gången. Check på den, 63 blev dagens resultat MED skor och instoppat linne och hårda strumpor. Perfekt upplägg – strumpor från förra gången gillade jag inte alls, för halt. Jag rekomenderar barfota eller skor. Nöjd iallafall men såklart kan man ju inte låta bli att fundera på om man nått närmare 80 om jag inte kört en 25minutare innan. Måste prova en gång till helt enkelt 🙂

20120226-121627.jpg

20120226-121636.jpg

Ni glömmer väl inte frågestunden kl 18.00 ikväll? In och gilla på FuncMamas sida på Facebook så kan ni ställa hur mycket frågor ni vill till mig och Micke.

Ikväll väntar vi in crossfitutmanaren Lenas:s ord och tankar om veckan som varit. Ni som har Facebook har sett att hon köpt en ny Kettlebell. SPÄNNANDE att se vad som skall hända med den? Ni peppar väl henne??

Kommentera

