Explosiv träning

Explosiv träning är nånting som jag just nu lägger mycket krut på. Kort – snabbt – Tungt. Det är kul, utmanande och utvecklande. Jag kör en hel del ensidesövningar för att bygga upp mer balans, stabilitet och kooridnation. Jag har en tid varit mycket svagare/ostabilare i höger sida – så vad gör jag då? Jo, givetvis nöter bort det. Mycket ensidesbelastningar och hopp/skutt och vridningar, se film längre ner.

Igår tränade jag i utegymmet vid Råstasjön. Har varit där en hel del sen vi flyttade till denna sidan av stan och jag älskar det. Jag har inte ens ett gymkort längre. Vi kör ju 1-3 dagar i veckan på Fighter Centre vid slussen och då fokuserar jag på att göra saker som jag inte kan göra utomhus eller hemma – i princip allt som har med lyft att göra alltså. Resten fixar jag utan problem hemmavid eller vid utegymmet. Det ligger dessutom på perfekt avstånd 3,1km. Intervallsträcka it is!!Gårdagens pass bjöd på intervaller;

Efter 5 min uppvärmning: 5×1 min löpning, 5×30 sek högre medelfart

Superset:

Pushpress stege/ Marklyft

Hängande rodd/ Squat

Extensioner

Explosiva Uppkliv/ Bänkpress

Toes to bar / Plankan

GHD Situps

20x Lyktstolpsintervaller (rusch mellan 2, gå mellan 2)

Explosiva uppkliv

 

 

Kommentera

