Hug a Twinky

Haha, love the word. På svenska skulle man kunna säga Rumpdödaren!

Denna övning bör du inte göra som gravid eller nyförlöst. Du kan göra övningen på bänk eller en box eller liknande, eller var kreativ och använd altankanten eller liknande. Placera underlaget mot nedre delen av magen, höften ovanpå underlaget också – annars kör det ont!! Slappna av i nacken och rikta blicken neråt. Starta i bottenläget med kroppen formad som ett uppånervänt L. Sträck sedan ut benen rakt ut – spänn till rumpan ordentligt i toppläget och gå sakta ner igen. Håll gärna emot lite extra och som avslut kan du lägga in en statisk variant där du håller kvar benen rakt ut. Håll hela tiden kontakt med underlaget och håll aktiverad core (dvs, ingen svank mer än normalt). Grym övning för rumpa, baksida lår och nedre delen av ryggen.

Annonser

4 thoughts on “Hug a Twinky

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s