Gör egen vimpel

Ett av mina senaste DIY pyssel här hemma är Lowas vimpel. Jag är faktiskt supernöjd med resultatet. Lowas rum går ju i rött och vitt så varför inte köra med en vimpel i samma färger och tyg som på kojjan? Jag som är matematiskt iq befriad fick ta en del tid på att räkna ut hur jag skulle sy och mäta eftersom jag ville ha tråden innuti flaggorna istället för att sy ett band över som de flesta gör. Jag löste det genom att göra en mall i kartong som var som en utvikt flagga, rita av och sedan klippa – stryka längs kanten och sedan sy igen nästan hela på avigsidan och sedan styrka och vika in den lilla kanten längst upp där jag skulle trä igenom hampabandet. Tog max en timma att färdigställa.

 

Kommentera

