Huay Yang

Fortsätter min sporadiska Thailands rapportering – skönt att drömma sig tillbaka till värme, god mat och bad. (tidigare inlägg finns alla under kategorin Semesterturer)

Hur vi tog oss fram!!??

Alltså, ja, man kan ju skratta eller gråta. Skratta på grund av utseendet – en grön cirkusvagn ska vi transportera oss runt med i 2 veckor. Hur styr man? Var ska jag sätta ungen? Som vanligt freebase:ade vi, det gör vi ofta jag och Micke btw. Hursomhelst – först åkte vi ett tag med Lowa i babybjörnen, i mitt knä. Vad trafiksäkerhetsverket tycker om det kan vi inte göra så mycket åt – det var liksom det säkrare av alternativen babybjörn eller inte babybjörn liksom. Tillslut blev det så svettigt för mig (som inte var betrodd att köra cirkusvagnen) så vi omorganiserade till att köra med paraplyvagnen baklänges. Ja alltså, återigen – vad gör man liksom? Tar sedan dit man kommer – och om Thailändarna gjorde så (de få som hade barnvagn) så gjorde vi så också. Det var ju inte så att vi yrde runt i 100km i timmen utan kanske max 20-30km/h och det räckte nog för den här mamman och hennes hjärtfrekvens. Det var tydligen svårt för chuffören (!) att se/känna var ytterhjulen skulle vara så ett par gånger var vi vääääldigt nära diket och nån gång tror jag visst nån körde upp en väldigt välkammad gräsmatta. Ops!! Det var iallafall skönt med tak, mest för sol men också för några turer i sprutregn. Det är häftigt med Thailand konstaterade jag. punkt. Nån gång åkte vi alla 3 på mormors moppe också. Micke/Lowa/Jag, i den ordningen. Eller snarare Lowa klämd i babybjörnen mellan oss, jag föredrog cirkusvagnen och rekomenderar er som kommer att åka till en ikke charter ort i Thailand att välja det samma. Hjälm är ingen dum ide men finns inte att få tag i till småttingar.

One thought on “Huay Yang

Kommentera

